Linux Forever
Silver Sample
- Katılım
- 22 Nis 2021
- Mesajlar
- 1.459
- Çözümler
- 7
- İfade skoru
- 4.433
Anti-teist söylemlerde, savunma argümanlarında şu tarz cümlelerle karşılaştım:
Bu söylemlerle karşılaştığımda bi "Woaat?!?!" oldum. Çünkü bu söylemleri kullanarak Allah'ın varlığını veyahut dini kendi özelimde İslam'ı ret etmek veyahut yok saymak çok SAÇMA ve buna "aklı tanrısallaştırmak" diyoruz.
Bu düşüncenin yapısı aslında bir açıdan ne demek biliyor musunuz?
Bak bir şey diyeyim mi? Aynen bunu demiş oluyorsunuz.
Yani Allah'ı sırf bu sebeplerden ret edenler var. O yüzden konuyu açtım. Allah'ı ret etmelerinde öncelik olarak başka nedenlere dayanan anti-teistler bu konudan muaf!
Bir tanrıya ve onun dinine inanmada önceliği dini kurallar, yasaklar ve emirlere bakmazsınız. Çünkü şöyle bir anlam çıkarıyorum şahsen "sanki tanrıya olan inancı tam ama dinini incelediğince ona veyahut "Avrupa medeniyetine" uymuyor. O yüzden tanrı yok. Din yok.
Şu farkındalığa sahip olalım önce: "Siz tanrı yok veyahut dini yok dediğinizde onlar yok olmuyor. Siz inanmadığınız için onlar yok ve hesaba çekilmeyeceksiniz, ceza görmeyeceksiniz diye bir şey yok!"
Allah Kur'an-ı Kerim'de bu konuya da değinmiş.
Ayetlerin ortak özet açıklaması :
Soru: Madem Allah dilediğini hidayete erdirir (doğru yola getirir) , o zaman bütün bu kötülükler Allah'ın suçu değil mi? Bunlar Allah yüzünden ateist olmuş olmuyorlar mı?
Cevap: Daha önceki bir konumda belirttiğim üzere Kur'an-ı Kerim öyle bir kitap ki; inanmak isteyen veyahut nötr bir insanı imanlı yapabilir veya İslam'a yakınlaştırabilir o tohumu atabilir. İşte "Allah istediğini hidayete erdirir." sözü o tohuma ithafen. Yani eğer sen İslam'a nötr veya olumlu bakarak araştırma yapan biriysen Allah kulunun kalbindeki o tohumu yeşertiyor. Ama "hata vardır, 1400 yıl önceki Arap dini bize mi uyacak" gibi tavırlar takınan biri ise o tohumu almıyor. Allah'ın da yeşertecek bir tohumu olmuyor. Yani burada kilit kelime yine "özgür irade" oluyor.
Kesinleştirici , "aha şimdi anladım" cümlesi:
Son söz:
Tanrı'ya misal et ki inanıyorsun. Ama dinin kuralları hoşuna gitmediği için topyekun ret ettin. Şunu unutma "Sen yaratılansın, kanun koyucu değilsin! İster beğen ister beğenme , senin yaratıcın evrendeki tek kanun koyucudur! Onun kanunlarını ret etmen saçma bir düşünce."
Düşün!
Kalın sağlıcakla, muhabbetle, sevgiyle ve akılla!
Anti-teist demeyi tercih ettim çünkü ateist, agnostik, deist diye teker teker yazmak istemedim.
- Kur'an homofobik, aşk aşktır!
- Arada sevgi varsa isteyen isteyenle ilişkiye girer, bu kural çok saçma! Bak Avrupa'ya, nasıl eğitimliler?
- Ya ben içki içince kendimi kontrol edebiliyorum. Bana gitmiyor bu kural.
- .
- .
- .
- .
Bu söylemlerle karşılaştığımda bi "Woaat?!?!" oldum. Çünkü bu söylemleri kullanarak Allah'ın varlığını veyahut dini kendi özelimde İslam'ı ret etmek veyahut yok saymak çok SAÇMA ve buna "aklı tanrısallaştırmak" diyoruz.
Bu düşüncenin yapısı aslında bir açıdan ne demek biliyor musunuz?
"Allah'ım! Sen beni yarattın, beni yokluk aleminden çıkardın, rızık verdin, bu dünya hayatından sonra ebedi cennet hayatının yolunu gösterdin ama bu kuralların Avrupa medeniyetine uymuyor. O yüzden seni takmıyorum."
Bak bir şey diyeyim mi? Aynen bunu demiş oluyorsunuz.
Yani Allah'ı sırf bu sebeplerden ret edenler var. O yüzden konuyu açtım. Allah'ı ret etmelerinde öncelik olarak başka nedenlere dayanan anti-teistler bu konudan muaf!
Bir tanrıya ve onun dinine inanmada önceliği dini kurallar, yasaklar ve emirlere bakmazsınız. Çünkü şöyle bir anlam çıkarıyorum şahsen "sanki tanrıya olan inancı tam ama dinini incelediğince ona veyahut "Avrupa medeniyetine" uymuyor. O yüzden tanrı yok. Din yok.
Şu farkındalığa sahip olalım önce: "Siz tanrı yok veyahut dini yok dediğinizde onlar yok olmuyor. Siz inanmadığınız için onlar yok ve hesaba çekilmeyeceksiniz, ceza görmeyeceksiniz diye bir şey yok!"
Allah Kur'an-ı Kerim'de bu konuya da değinmiş.
Arzularını tanrı yerine koyan, Allah’ın -bilgisine rağmen (sapmayı tercih ettiği için)- kendini saptırdığı, kulağını ve kalbini mühürlediği, gözüne de perde çektiği kimseyi bir tasavvur et! Allah’tan sonra onu kim yola getirecek? Düşünmüyor musunuz? (Casiye, 23)
Bayağı arzularını tanrılaştıran kişiyi gördün mü? Şimdi sen, bu adamı da doğru yola getirmekle yükümlü olabilir misin?
Yoksa sen, onların büyük çoğunluğunun gerçekten senin davetine kulak verdiklerini yahut doğru dürüst düşündüklerini mi sanıyorsun? Aksine onlar, başka değil, bir hayvan sürüsü gibidirler, hatta tuttukları yol bakımından daha da sapkındırlar.
(Furkan, 43-44)
Ayetlerin ortak özet açıklaması :
Peygamber'e ithafen "Arzularını tanrı yerine koyan kişiyi dine döndürtmek için kendini hırpalama. Onlar sapkınlardandır ve hayvanlardan daha aşağı konumdadırlar. Gözlerine öyle bir perde inmiş ki Allah'tan başka ( hiçbir dünyevi güç) onları doğru yola getiremez.
Soru: Madem Allah dilediğini hidayete erdirir (doğru yola getirir) , o zaman bütün bu kötülükler Allah'ın suçu değil mi? Bunlar Allah yüzünden ateist olmuş olmuyorlar mı?
Cevap: Daha önceki bir konumda belirttiğim üzere Kur'an-ı Kerim öyle bir kitap ki; inanmak isteyen veyahut nötr bir insanı imanlı yapabilir veya İslam'a yakınlaştırabilir o tohumu atabilir. İşte "Allah istediğini hidayete erdirir." sözü o tohuma ithafen. Yani eğer sen İslam'a nötr veya olumlu bakarak araştırma yapan biriysen Allah kulunun kalbindeki o tohumu yeşertiyor. Ama "hata vardır, 1400 yıl önceki Arap dini bize mi uyacak" gibi tavırlar takınan biri ise o tohumu almıyor. Allah'ın da yeşertecek bir tohumu olmuyor. Yani burada kilit kelime yine "özgür irade" oluyor.
Kesinleştirici , "aha şimdi anladım" cümlesi:
"Allah Teala Hazretleri diyor ki: Ben, kulumun benim hakkımda yaptığı zanna göreyim. O, beni zikretti mi onunla beraberim. Eğer o beni nefsinde zikrederse ben de onu onunkinden daha hayırlı bir cemaat içerisinde zikrederim. O bana bir karış yaklaşırsa ben ona bir zira yaklaşırım, o bana bir zira' yaklaşırsa ben ona bir kulaç yaklaşırım. O bana yürüyerek gelirse, ben ona koşarak giderim." [Buhari, Tevhid 50; Müslim, Zikr 2, (2675); Tirmizi, Da'avat 142, (3598)]
Son söz:
Tanrı'ya misal et ki inanıyorsun. Ama dinin kuralları hoşuna gitmediği için topyekun ret ettin. Şunu unutma "Sen yaratılansın, kanun koyucu değilsin! İster beğen ister beğenme , senin yaratıcın evrendeki tek kanun koyucudur! Onun kanunlarını ret etmen saçma bir düşünce."
Düşün!
Kalın sağlıcakla, muhabbetle, sevgiyle ve akılla!
Son düzenleme: