Şahsen ben, ekran kapalıyken eli telefona gölge yaparak açma, mesajlaşılan kişiyi telefonu kulağa götürerek arama gibi özellikleri kullanıyorum. Pili gereksiz yere tüketen şeyler değil bunlar, en basiti elimiz her zaman telefona dokunacak kadar temiz olmuyor ve ekrana bakmamız gerekebiliyor, her neyse bu önemli değil. Ayarlardan kapatabiliyorsunuz, onu yazayım ben yeter.
Onların sensöründen ayrı bir sensörü vardı, tüm ekranı kapsıyordu ve ne yazık ki kapatılmıyordu. Bahsettiğim telefon Galaxy S4, şu an bu mesajı LineageOS kurulu S4 aracılığı ile yazıyorum. 4.4.2 sürümü ile çıkışını yapan bu cihazın bataryası ilk yazılım güncellemesi ile su gibi biter hale geldi, 5.1 sürümünden 4.4.2'ye geçmeye çalışan S4 kullanıcıları kaynıyor idi ortalık.
Ben çevremdekilerden hiç böyle bir dönüm almadım. İlk çıktığında optimizasyon sorunları vardı ve işlemci yüzünden bir elektrik tüketimi söz konusu idi. Sonra bunu düzelttiler ki zaten AMOLED ekranın AOD'de açık ya da kapalı olmasıyla fark gözlemlenecek bir elektrik tüketemi olamaz. İmkansız bir şey bu.
Normalde 1 buçuk günü rahatlıkla çıkaran A5'im Always on Display açıkken ilk günün akşamında topu dikiyor ne yazık ki. M serisi kullanan tanıdıkların varsa normaldir zira Samsung kedi olalı bir fareyi diğer kediler üstüne gazoz içerken de olsa tutmayı başardı ve bataryayı bol kepçe koydu. İlk örneklerinden olan A5 ne yazık ki beni memnun etmedi ve telefonu babama hediye ettim, onun elinde şarjı 2 günden fazla gidiyor ?, bir keresinde denemek için Always on Display açmıştım yanında gittiğimde. Sıradaki gelişimde direkt elime telefonu tutuşturdu ve dedi ki "oğlum buna ne yaptıysan şarjı su gibi gitmeye başladı". Güldüm ve Always on Display kapattım. Sıradaki gittiğimde şarjı sordum, teşekkür etti ve düzeldiğini söyledi. Yani mesele benim çok kullanmam vb. değildi, zaten babam telefonu kemer cebinde taşıyor yani ekran açık bile olmuyor. Yazılımsal bir sorun bu, belki de düzeltmişlerdir lakin benim A5 güncelleme almadığı için hala pil içen Always on Display ayarına sahip. Baştan beri bahsettiğim olay aslında tam da buydu. C5 Pro telefonumda da çok çekmiştim Always on Display'den, şükür sattım da Mi A2 Lite aldım yerine.
Güncel olmak her zaman bir artıdır. Telefonlar arasında bir karşılaştırma yaparsanız haklısınız. Ama diğer dediğinize, yani kullanıcı odaklı olması konusunda dediğinize katılmıyorum. 10 yılın tecrübesi var Samsung'da ve kullanıcı için neyin nerde nasıl olması gerektiğinde Xiaomi'den katbekat daha muvaffaktır. Bunları Samsung kullanıyorum diye yazıyorum, Samsung'u seviyorum diye değil. Hatta bundan sonra bir telefon alacak olduğumda çok yüksek ihtimalle Samsung almamış olacağım, farklılık iyidir diye düşünüyorum çünkü, yazma sebebim de fanboy damgası yapıştırmamanız. Olabildiğinde objektif olmaya çalıştım.
Benim fanlık derecesinde sevdiğim tek şey Eminem, kin güttüğüm tek firma da Zalman'dır. Diğer her şeyde tüm objektifliğim ile konuşurum. Samsung ne yazık ki bize yıllardır alfa testerlığı yaptırıyor; az batarya ile Super Amoled nasıl olur, çakma Google Asistan yapsak nasıl olur, ekrana sensör koysak nasıl olur, zaten kıtı kıtına günü çıkaran telefona sürekli açık kalan saat yapsak nasıl olur vesaire vesaire... Sen de fark etmişsindir ki Samsung'un adam gibi çıkardığı neredeyse hiçbir şey yok, düzelttiklerinin hepsini sonradan düzeltiyor. Bixby'de de, AoD'da da, kıt bataryada da çok çok sıkıntı yaşayan olması gerekti düzeltebilmeleri için. Patlayan Note 7 vakasını hatırlıyorsan eğer zaten ne kadar dandik bir test ekibi olduğunu daha fazla anlatmama gerek yoktur. Adamlar bizi tester olarak kullanıyor ve para ödemek yerine üste bir de para alıyor.
LG G3 ve G4 kullanmıştım, ikisinde de anakart arızası yaşadım ve garanti süreci çok stressli geçti. G3'ün yerine hakem heyeti sayesinde C5 Pro, G4 yerine de yine hakem heyeti sayesinde Mi Max aldım. Sonradan dediğim gibi illallah dedirttiği için sattım C5 Pro'yu. Mi Max da yazılımsal arıza verdi 5. ayında, onu da garantiden Mi Max 2 ile değiştirdiler. Değiştirmediler aslında, Mi Max bende hard brick haliyle kaldı ve bana Mi Max 2'yi direkt kargoladı servis. LG servisi su almış bu diyip suçu bana yıkmıştı da ancak hakem heyetine verip yerine değerinde telefon alabilmiştim. Xiaomi üst modelini yolladı buraya dikkat çekmek isterim tekrardan.
Samsung A7 kullanan annemin telefonu geçen ay bozuldu, garanti sorunun bizden kaynaklandığını söyledi. Bil bakalım ne yapmışız, suya değdirmişiz tabii ki ?. LG'nin suyundan içmiş herhalde Samsung servisi. Hakem heyetinde uğraşıyoruz A7 arızası yüzünden şimdi. Bu süre zarfında da anneme "amaaan boş ver onu" diyip Poco X3 aldım. Kamerasının daha iyi olduğunu ve bataryasını 4 günde bitirebildiğini söyledi. "Alıştım ben buna, yenisi de Samsung olsun" diye diretmişti ama ben zorla X3 aldım, hiç pişman görünmüyor. Elimdeki S4'ten de kurtulmak istedim lakin 200 liraya falan satmak yerine ROM atıp en azından müzik falan dinlemeye karar verdim, MP3 gibi oldu bir nebze
.