123456789
Platinum Sample
- Katılım
- 29 Mar 2021
- Mesajlar
- 1.996
- Çözümler
- 28
- İfade skoru
- 5.695
Selamlar, 2017 yılına kadar ülkemizde ''hava yastıksız'' ve güvenlik donanımsız şahinlerin üretilmesini ister miydiniz ? Meksikalılar ekonomi yüzünden cevabını maalesef evet yönünde kullanıyor ve tam tamına 25 sene boyunca ( 1991-2016 ) tabiri caizse kapış kapış satılan, 2.4 milyon satış adedine ulaşan bir araba...
2016'ya kadar üretilen arabanın ön yüzü. 2016 model arabaya göre gayet eski bir yüz ve teknoloji olmasına rağmen satılmasının sebebi az çok belli. Meksika taksi piyasasının neredeyse %80'ini bu arabalar oluşturuyor ayriyetten halk da ucuz yoldan araba sahibi oluyor.
Aslında bu tip arabalar köylerde, kasabalarda kalan aileler için uygun. Gelirin belli , giderin belli ; araba alacaksın ne alacağım diyorsun adamlara güvenemiyorsun bunu alıyorsun . Fakat bu arabada da güvenlik denilen bir şey yok, olsa bile yüzü çok eski yenilenip piyasaya sürülmüyor. Bu arabanın piyasadan silinmesi yerine 4 hava yastıklı ve turbo dizel veya benzinli 1.0 motoru şu an çıksa bile çok tutar.
Arka tasarımı ise bu şekilde. Led far aramak doğru değil bu tip araçlarda, işimi görsün yeter denilen arabalardan. Aynı şekilde konfor da beklenilmemeli. Egzoz çıkışının üstünde 2 tane arka far, camda ise uyarıcı bulunmuyor.
Arabanın iç tasarımı ise bu şekilde. Konsolda klima-havalandırma kademe ve ayarlarlama seçenekleri ve radyo bulunmakta. Alt tarafında olmazsa olmaz çakmaklık ve küllük. Aslında iç tasarımı şahine benzemiyor değil, üst kabin tofaşla benzerlikleri var. Şu anlık ekonomik sıkıntılar çeken aileler için alınabilir bir tercih olabilirdi fakat üretimi durdu ve kaldırıldı.
Vitesi tahmin edildiği gibi manuel, bu paraya otomatik beklemek doğru değil.
Araba'nın Motoru ;
1.6 Atmosferik bir motor. Bu motor 105PS güç, 138Nm tork üretebiliyor ki bu arabaya fazlasıyla yeterli. Ülkemizde bu araç olsaydı eminim ki alındığı ilk günden LPG takılıp kullanılırdı. Bu tip atmosferik arabalara LPG takıldığı takdirde yokuşlarda bayar, gitmez. Kamyon,Tırların arkasından yokuşu çıkarsınız. Özellikle araba ve bagaj tam olarak doluyken çekilmez oluyor bayırlar ve yokuşlar.
Peki Bu Arabanın Güvenliği Nasıl ?
Tam anlamıyla felaket! NCAP testinde 5 üzerinden 0 almayı başarmış olan bu araba da hava yastığı bulunmuyor. Şaka değil, 2015 model araçta hiçbir hava yastığı-güvenlik önlemi bulunmuyor, herhangi bir kaza anında en azından şoför hava yastığının olması hayat kurtarabilirdi.
Ucuz olması açısından böyle arabalar tercih edilmesine, özellikle metropol şehirlerde kullanılmasına karşıyım. Neden insan canı bu kadar küçümsenir diye düşünmüyor da değilim.
Bu testten sonra Tsuru üretimden kaldırıldı, şu an üretilmiyor.
Kendi Görüşüm ;
Kırsal, yoğun olmayan alanlarda kullanılabilecek, şehir içi hızları geçilmemek şartıyla bile alınması riskli olabilecek bir araç. Konfor hakkında ne konuşmalıyız bilmiyorum, arabadan ne beklendiğine bağlı. Tutup da s350 ile bu arabanın konforunu, yol tutuş ve yalıtımı ile karşılaştırmak doğru değil. Şahinle karşılaştırdığımızda bile Şahin'in konforu bence bir tık daha iyi.
Puanım : 5/1,6 Alınmamalı.
2016'ya kadar üretilen arabanın ön yüzü. 2016 model arabaya göre gayet eski bir yüz ve teknoloji olmasına rağmen satılmasının sebebi az çok belli. Meksika taksi piyasasının neredeyse %80'ini bu arabalar oluşturuyor ayriyetten halk da ucuz yoldan araba sahibi oluyor.
Aslında bu tip arabalar köylerde, kasabalarda kalan aileler için uygun. Gelirin belli , giderin belli ; araba alacaksın ne alacağım diyorsun adamlara güvenemiyorsun bunu alıyorsun . Fakat bu arabada da güvenlik denilen bir şey yok, olsa bile yüzü çok eski yenilenip piyasaya sürülmüyor. Bu arabanın piyasadan silinmesi yerine 4 hava yastıklı ve turbo dizel veya benzinli 1.0 motoru şu an çıksa bile çok tutar.
Arka tasarımı ise bu şekilde. Led far aramak doğru değil bu tip araçlarda, işimi görsün yeter denilen arabalardan. Aynı şekilde konfor da beklenilmemeli. Egzoz çıkışının üstünde 2 tane arka far, camda ise uyarıcı bulunmuyor.
Arabanın iç tasarımı ise bu şekilde. Konsolda klima-havalandırma kademe ve ayarlarlama seçenekleri ve radyo bulunmakta. Alt tarafında olmazsa olmaz çakmaklık ve küllük. Aslında iç tasarımı şahine benzemiyor değil, üst kabin tofaşla benzerlikleri var. Şu anlık ekonomik sıkıntılar çeken aileler için alınabilir bir tercih olabilirdi fakat üretimi durdu ve kaldırıldı.
Vitesi tahmin edildiği gibi manuel, bu paraya otomatik beklemek doğru değil.
Araba'nın Motoru ;
1.6 Atmosferik bir motor. Bu motor 105PS güç, 138Nm tork üretebiliyor ki bu arabaya fazlasıyla yeterli. Ülkemizde bu araç olsaydı eminim ki alındığı ilk günden LPG takılıp kullanılırdı. Bu tip atmosferik arabalara LPG takıldığı takdirde yokuşlarda bayar, gitmez. Kamyon,Tırların arkasından yokuşu çıkarsınız. Özellikle araba ve bagaj tam olarak doluyken çekilmez oluyor bayırlar ve yokuşlar.
Peki Bu Arabanın Güvenliği Nasıl ?
Tam anlamıyla felaket! NCAP testinde 5 üzerinden 0 almayı başarmış olan bu araba da hava yastığı bulunmuyor. Şaka değil, 2015 model araçta hiçbir hava yastığı-güvenlik önlemi bulunmuyor, herhangi bir kaza anında en azından şoför hava yastığının olması hayat kurtarabilirdi.
Ucuz olması açısından böyle arabalar tercih edilmesine, özellikle metropol şehirlerde kullanılmasına karşıyım. Neden insan canı bu kadar küçümsenir diye düşünmüyor da değilim.
Bu testten sonra Tsuru üretimden kaldırıldı, şu an üretilmiyor.
Kendi Görüşüm ;
Kırsal, yoğun olmayan alanlarda kullanılabilecek, şehir içi hızları geçilmemek şartıyla bile alınması riskli olabilecek bir araç. Konfor hakkında ne konuşmalıyız bilmiyorum, arabadan ne beklendiğine bağlı. Tutup da s350 ile bu arabanın konforunu, yol tutuş ve yalıtımı ile karşılaştırmak doğru değil. Şahinle karşılaştırdığımızda bile Şahin'in konforu bence bir tık daha iyi.
Puanım : 5/1,6 Alınmamalı.