- Katılım
- 8 Nis 2021
- Mesajlar
- 2.638
- Çözümler
- 64
- İfade skoru
- 11.938
Belki ETS2 oynayan kişiler bunu çoktan fark etmişlerdir ama, ETS2'de gölgeler rezalet görünüyor.
Ekran görüntüsünü 1070 üzerinde, oyundaki tüm ayarlar (gölge ayarları dahil) en yüksekteyken çektim. Gölgenin asıl tırtıkları fena olmasa da gölge uçların çok bariz tırtıklı ve sanki yumuşatma efekti uygulanmış gibi duruyor. Güzel bir yumuşatma efekti değil çünkü gölge adeta sim dökülmüş gibi duruyor. Tırtıkların da en yüksekte olmasına rağmen hala olması ayrı komik.
Ekran görüntüsünü 1070 üzerinde, oyundaki tüm ayarlar (gölge ayarları dahil) en yüksekteyken çektim. Gölgenin asıl tırtıkları fena olmasa da gölge uçların çok bariz tırtıklı ve sanki yumuşatma efekti uygulanmış gibi duruyor. Güzel bir yumuşatma efekti değil çünkü gölge adeta sim dökülmüş gibi duruyor. Tırtıkların da en yüksekte olmasına rağmen hala olması ayrı komik.
Dış kamerada da çok farklı değil. Yine o tırtık gibi olan şeyler mevcut.
Ek olarak da 2022 yılında böyle bir oyunda en yüksek ayarlarda bile böyle görünen çalılar ve ağaçlar kabul edilebilir değil bence. Yol bilgisayarı da 1080p'de okunamaz halde, okuyabilmek için en az %150'de falan oynamanız gerekiyor, bu da ağır bir ayar.
Şimdi bazı arkadaşlar ''2012 oyunundan ne bekliyorsun'', ''sende sorun var'', ''daha ne kadar iyi yapabilirler'' gibi şeyler söyleyebilir. Bunlar doğru değil. 2012 oyunundan büyük şeyler beklememizi istemiyorlarsa o kadar kazandıkları parayı ve fanları boşa harcamamalılar ve Prism3D motorunu ya komple kullanmayı bırakmalılar veya ciddi bir değişikliğe gitmeliler. Bende sorun olsaydı da başka PC'lerde yaşanmazdı, API değiştirmek de çözmüyor. OpenGL veya eski DX9 modunda da aynı. Ayarları düşürmek de işe yaramıyor, gölgeler daha tırtıklı ve kötü hale geliyor sadece. Daha ne kadar iyi yapabilirler sorusu da tartışılabilir, 80-90 ile sürerken yüksek ihtimal gölgeleri veya ağaçları pek fark etmeyeceksiniz ancak kabin içine vuran gölgeler bariz bir şekilde gözünüze batıyor. Suçun tamamen Prism3D'de olduğunu düşünmüyorum, zira Prism3D hala cidden güzel özelliklere sahip. CAD modelleme desteği ve FMOD desteği bile Prism3D'nin iyi olması için sebep ancak 2022 yılındayız, artık NVIDIA PCSS, motion blur, AMD FSR gibi özellikleri bence getirmeliler.
Yüzlerce DLC'si olan ve SCS gibi bir şirketin yaptığı oyun 2022 yılında artık grafik modu olmadan oynanabilmeli bence.
Düşüncelerinizi merak ediyorum. Okuduğunuz için teşekkürler.
Şimdi bazı arkadaşlar ''2012 oyunundan ne bekliyorsun'', ''sende sorun var'', ''daha ne kadar iyi yapabilirler'' gibi şeyler söyleyebilir. Bunlar doğru değil. 2012 oyunundan büyük şeyler beklememizi istemiyorlarsa o kadar kazandıkları parayı ve fanları boşa harcamamalılar ve Prism3D motorunu ya komple kullanmayı bırakmalılar veya ciddi bir değişikliğe gitmeliler. Bende sorun olsaydı da başka PC'lerde yaşanmazdı, API değiştirmek de çözmüyor. OpenGL veya eski DX9 modunda da aynı. Ayarları düşürmek de işe yaramıyor, gölgeler daha tırtıklı ve kötü hale geliyor sadece. Daha ne kadar iyi yapabilirler sorusu da tartışılabilir, 80-90 ile sürerken yüksek ihtimal gölgeleri veya ağaçları pek fark etmeyeceksiniz ancak kabin içine vuran gölgeler bariz bir şekilde gözünüze batıyor. Suçun tamamen Prism3D'de olduğunu düşünmüyorum, zira Prism3D hala cidden güzel özelliklere sahip. CAD modelleme desteği ve FMOD desteği bile Prism3D'nin iyi olması için sebep ancak 2022 yılındayız, artık NVIDIA PCSS, motion blur, AMD FSR gibi özellikleri bence getirmeliler.
Yüzlerce DLC'si olan ve SCS gibi bir şirketin yaptığı oyun 2022 yılında artık grafik modu olmadan oynanabilmeli bence.
Düşüncelerinizi merak ediyorum. Okuduğunuz için teşekkürler.