En sevdiğiniz araba marka ve modeli

Silicone Android Uygulaması

onatygt

Bronze Sample
Katılım
6 Nis 2021
Mesajlar
264
İfade skoru
527
Konum
Hayalindeki kırmızı Renault Laguna 1'in içinde.
Laguna 1 ph2initiale paris gre.png
1623096756438.png
1623096846940.png

Best Motoring sevmeyen bir izlesin.
1623097006513.png
1623097285085.png
 

OnTheRoonKilled

Gold Sample
Katılım
3 Nis 2021
Mesajlar
883
Çözümler
3
İfade skoru
2.345

onatygt

Bronze Sample
Katılım
6 Nis 2021
Mesajlar
264
İfade skoru
527
Konum
Hayalindeki kırmızı Renault Laguna 1'in içinde.

dayı baksana güzelim arabanın içine etmişler resmen. Modifiye ediye işin suyunu çıkarıyor ülkemizin insanı. Düzgün modifiye etmeyi bilmiyorlar resmen.
Bu arabaya Wankel motor koyuklarına göre arabanın viraj kabiliyetini önemsemişler dememişler. Türkiye'deki swap kafası ile 2JZ atalım bitsin demişler resmen. Ben zaten bu swapa karşıyım. Bence akla mantığa uygun değil. Bana göre swap yapacaksan 4G63, SR20DET, CA18DET, EJ20 Turbo, SW20 gibi motorlar atki hem hafif olsun hem güzel devir çevirsin. Yanlış mıyım?
 

OnTheRoonKilled

Gold Sample
Katılım
3 Nis 2021
Mesajlar
883
Çözümler
3
İfade skoru
2.345
Bu arabaya Wankel motor koyuklarına göre arabanın viraj kabiliyetini önemsemişler dememişler. Türkiye'deki swap kafası ile 2JZ atalım bitsin demişler resmen. Ben zaten bu swapa karşıyım. Bence akla mantığa uygun değil. Bana göre swap yapacaksan 4G63, SR20DET, CA18DET, EJ20 Turbo, SW20 gibi motorlar atki hem hafif olsun hem güzel devir çevirsin. Yanlış mıyım?
Ben direk swap mantıklarına karşıyım dünyada olan.

Kendi marka grubunda olan motorları swapla. Örnek olarak S14'e rb26-28-30 swapla ama gidip 2jz koyma. AE86'ya 4A-GEU yerine Silvertop veya blacktop versiyonunu swapla, fantazi yapacan 1jz koy ama gidipte corvette motoru atma rb26 atma.

Ya arkadaş sen neden gidip FC3S'e M50 motor swaplarsın. bırak wankel kalsın git daha iyi wankel varsa onu koy.

Yani bu kadar fazla özellikle modifiye konusunda cahil insan varken bilgili insanların kaybolması cidden hoşuma gitmiyor.

Tamam bir motor swaplayacaksın bari git SR20 vs swapla düzenleyip, diyelim bir tadı tuzu var. 2jz swaplayıp çöp bir bodykit yapmanın mantığı ne hem de FC3S'e. FD3S'e yapılsaydı sesimi çıkarmazdım ama FC3S için bu bir hakaret.
Mesajlar otomatik birleştirildi:

Yurt dışına çıktığımda elimde olan tüm parayı düzgün bir AE86-FC3S-EVO 3-R32 gibi bir arabaya yatırıp özellikle oynanmamış ve düzgün zevk aldığım arabanın keyfini çıkartacam.
 

onatygt

Bronze Sample
Katılım
6 Nis 2021
Mesajlar
264
İfade skoru
527
Konum
Hayalindeki kırmızı Renault Laguna 1'in içinde.
Ben direk swap mantıklarına karşıyım dünyada olan.

Kendi marka grubunda olan motorları swapla. Örnek olarak S14'e rb26-28-30 swapla ama gidip 2jz koyma. AE86'ya 4A-GEU yerine Silvertop veya blacktop versiyonunu swapla, fantazi yapacan 1jz koy ama gidipte corvette motoru atma rb26 atma.

Ya arkadaş sen neden gidip FC3S'e M50 motor swaplarsın. bırak wankel kalsın git daha iyi wankel varsa onu koy.

Yani bu kadar fazla özellikle modifiye konusunda cahil insan varken bilgili insanların kaybolması cidden hoşuma gitmiyor.

Tamam bir motor swaplayacaksın bari git SR20 vs swapla düzenleyip, diyelim bir tadı tuzu var. 2jz swaplayıp çöp bir bodykit yapmanın mantığı ne hem de FC3S'e. FD3S'e yapılsaydı sesimi çıkarmazdım ama FC3S için bu bir hakaret.
Ben genel olarak araca bakarım. Ağırlık oranına bakarım ona göre swap düşünürüm. Her araca büyük sıralı 6 silindir koymanın mantığı yok. Onu geçtim zaten ağırlık dengesine göre ayarlanmış bir aracın ağırlık dengesini deşip geçmek neyin mantığıdır anlamış değilim.

Bence kendi orijinal motoru mantığının en iyi örneklerini Meray Servis'in S13 CA180DET ve AE86 4A-GE Turbo projelerini verebiliriz. Hem yolda iyi hem de dragta.
Mesajlar otomatik birleştirildi:

Ben aracı yüzde 90 tek veya çift kişi kullanacak bile olsam büyük arabaları seviyorum. Yurt dışına çıkarsam GT-R R33 400-450HP civarı az oynanmış, Safrane Bi-Turbo Hartge (Getrag şanzıman takılmış) 450HP civarı, JZA80 2JZ-GTE 400HP civarı geri kalanı stock olan bu araçları alırım. Bunlar olmazsa JZX100 1JZ-GTE TRD ya da Mines tipi modifiyelisini alırım.
 

OnTheRoonKilled

Gold Sample
Katılım
3 Nis 2021
Mesajlar
883
Çözümler
3
İfade skoru
2.345
Ben genel olarak araca bakarım. Ağırlık oranına bakarım ona göre swap düşünürüm. Her araca büyük sıralı 6 silindir koymanın mantığı yok. Onu geçtim zaten ağırlık dengesine göre ayarlanmış bir aracın ağırlık dengesini deşip geçmek neyin mantığıdır anlamış değilim.

Bence kendi orijinal motoru mantığının en iyi örneklerini Meray Servis'in S13 CA180DET ve AE86 4A-GE Turbo projelerini verebiliriz. Hem yolda iyi hem de dragta.
Ben mecbur kalınmadıkça swap yapmak mantıksız bence.

Üzerinde olan motora istediğini yap. Forged piston al, efenime söyliyeyim turbo olur, supercharger ne istersen yap elinde olan motora. Bunu yapacak adam parasına bakmaz ne kadar yakacağına bakmaz.

Swap mantıksız bence eğer motor düşmediyse.
Mesajlar otomatik birleştirildi:

Ben aracı yüzde 90 tek veya çift kişi kullanacak bile olsam büyük arabaları seviyorum. Yurt dışına çıkarsam GT-R R33 400-450HP civarı az oynanmış, Safrane Bi-Turbo Hartge (Getrag şanzıman takılmış) 450HP civarı, JZA80 2JZ-GTE 400HP civarı geri kalanı stock olan bu araçları alırım. Bunlar olmazsa JZX100 1JZ-GTE TRD ya da Mines tipi modifiyelisini alırım.
Türkiye içinde en mantıklı olacak araç herhalde Subaru olacaktır. GC8 fazlasıyla hoşuma gidiyor ama şanzıman sorunları vardı yanlış bilmiyorsam.

210 beygir 90.000₺ civarına alınabiliyor GC8.

Honda civic eg6-ek9'da var. 90.000₺'ye 300 beygirlik gri rengi olanı satılıyordu EG6'nın galiba.
 

onatygt

Bronze Sample
Katılım
6 Nis 2021
Mesajlar
264
İfade skoru
527
Konum
Hayalindeki kırmızı Renault Laguna 1'in içinde.
Ben mecbur kalınmadıkça swap yapmak mantıksız bence.

Üzerinde olan motora istediğini yap. Forged piston al, efenime söyliyeyim turbo olur, supercharger ne istersen yap elinde olan motora. Bunu yapacak adam parasına bakmaz ne kadar yakacağına bakmaz.

Swap mantıksız bence eğer motor düşmediyse.
Aracın orijinalinde olan motorlardan koyulabilir bence. Sonuç olarak ona göre tasarlanmış, değil mi? Forged kol ve piston kullanmadan sadece segman, yatak ve üst kapakla az oynamayla çok iyi performans veren motorları çöpe atan bir ülkedeyiz. B4204T4 motor aliminyum blok, kapak ve kollara sahi bir motor. On numara modifiye yapılabilecek ve günlük kullanılabilecek bir motor. Ama gel gör ki motor uygun sıcaklığa gelmeden tayfa yüzünden blok çatlattı ya da blok kırdı. Aynı durum CA motorlarda iyi diagnnoz edilmediğinden, EJ motorlarda saplama almadan basınç açanlardan dolayı oldu. Bir motora kötü demek kolay ama o motoru iyi toplamak zor.
Mesajlar otomatik birleştirildi:

Türkiye içinde en mantıklı olacak araç herhalde Subaru olacaktır. GC8 fazlasıyla hoşuma gidiyor ama şanzıman sorunları vardı yanlış bilmiyorsam.
GC8 konusuna katılıyorum. On numara araba. Laguna 1 ya da Astra G alamazsam kesin alacağım araba o olur. Şanzıman konusuna gelirsek çok sıkıştırmaya gelmiyor. Hem debriyaj hizalaması kayabiliyor ya da çok hızlı vites atınca sekromeç kırıp şanzımanı kucaklıyorsunuz. Aynı sorun Renault şanzımanlarında da var. Ama para varsa çok kolay çözülebilecek bir şey.
Mesajlar otomatik birleştirildi:

Ek olarak bu GC8'in şanzıman sorununu Best Motoring testlerinde ve yarışlarında görebiliyoruz.
 

Bu içeriği görüntüleyen kullanıcılar

Silicone Makale

Yeni konular

Silicone YouTube

Top