Half-Life 2'yi oynamayanınız yoktur sanırım. Neredeyse herkesin oynadığı ve bildiği bir oyun. Oynamasa da adını duymuştur muhakkak çoğu kişi. Half-Life 2 gerek oyun motoru olsun, gerek FPS oyunlarında bir kilometre taşı olması olsun, gerek mükemmel optimizasyonu olsun, gerek hikayesi olsun, gelmiş geçmiş en iyi ve en sağlam FPS oyunlarından birisidir. En büyük rakipleri DOOM ve Quake gibi hikayeyi bir kenara atıp sadece aksiyona yönelmek yerine, ikisini de aynı anda yapan ilk oyun serisi diyebiliriz Half-Life serisi için. Ki benim Half-Life serisi içerisinde de en sevdiğim oyun ikinci oyundur. Half-Life 1 daha çok Black Mesa laboratuvarında kapalı bir ortamda geçtiği için beni bayıyordu bir süre sonra. Half-Life 2'de ise açık Dünya olmasa da en azından kapalı bir alanda sıkışıp kalmıyorduk. Açık arazilerde geçiyordu oyun daha çok. Bu yüzden de en sevdiğim oyun Half-Life 2'dir. Ama bu oyun bizim bildiğimiz haline gelmeden önce çok çok farklı bir oyunmuş.
Bu video da 2001 yılında çıkan bir Beta sürümünü oynuyorlar Half-Life 2'nin. İlk göze çarpan şey menü.
Oyunun menüsü bildiğimiz Half-Life 1'in ana menüsü. Gerçi bu menü tasarımı Half-Life 1'e daha sonradan eklenmişti ama neyse. Half-Life 2'nin bildiğimiz menüsünden biraz daha farklı. Pencereler şeffaf değil. Arkada da oyundan bir görüntü yerine Gordon babayı görmekteyiz.
Videoyu izlerseniz oyunun çok karanlık ve sisli bir havaya sahip olduğunu görebilirsiniz. Half-Life 2 ise şu an böyle bir oyun değil tabii ki. Ravenholm dışında o kadar sisli ve karanlık bir havası yoktu oyunun. Ama ilk Beta sürümlerinde aynı Quake gibi karanlık bir hava olmasını istemiş Valve anlaşılan. Oyunda kullanılan motor Source motoru. Ama çok eski bir sürümü. Öyle ki ne fizik var ne de yeni ışıklandırma sistemleri. Sadece çok basit ve temel düzeyde bir fizik var motorda.
Bu haliyle Goldsrc motorunun temel fizik eklenmiş ve daha detaylı dokulara sahip bir versiyonu denebilir. Ki zaten Source motoru baştan yapılmış bir motor değil. Half-Life 2 ilk olarak 1999 yılında geliştirilmeye başlandı. Eee adamların oturup sıfırdan motor yazacak hali yok. Valve'in yazılım geliştirme anlayışına ters düşen bir durum üstelik. Valve baştan bir ürün yapmaktansa olmuş bir ürünü alıp geliştirmeyi tercih eden bir firma. Bu yüzden de Quake motorunu alıp kendi motorlarını yapmışlardır onun kodları ile. Source motorunu da Goldsrc üzerinden geliştirmeye başlıyor 1999 yılından sonra. Motoru yaparken ki amaçları motora yüz mimiği fiziği eklemek ve beraberinde bunu sağlayacak bir fizik motoru eklemekti. Bilen bilir ilk Half-Life'da fizik namına hiçbir şey yoktu. Daha doğrusu 90'larda çıkmış çoğu oyunda fizik diye bir şey yoktu. Olanlarda da çok ilkel düzeyde vardı. Valve işte tam bu noktada devrim yapacak fizik teknolojisi üzerinde çalışmaya başladı. Bitirmeleri ise 2002'yi buldu. Source motoruna ancak 2002 yılında bir fizik motoru ekleyebildiler. Bizim baktığımız sürüm ise 2001 sürümü. Haliyle fizik yok.
Oyunda halen daha Half-Life 1'den kalma SFX'ler olduğunu da fark edebilirsiniz. Yere düşüş sesi bile aynı. Hatta Combine askerleri HECU askerlerinin ses efektlerini kullanıyor. Oyun çok ilkel bir durumda. Sizler ne düşünüyorsunuz bu sürüm hakkında? Açıkçası iyi ki oyun böyle çıkmamış. Karanlık atmosfer fena değil ama Half-Life'a çok yakışmamış bence. Final sürümü her anlamda daha şık ve hoş duruyor.
@hasanmerkit siz ne düşünüyorsunuz hocam? Sizce nasıl bu beta sürümü Half-Life 2'nin?
Videoyu izlerseniz oyunun çok karanlık ve sisli bir havaya sahip olduğunu görebilirsiniz. Half-Life 2 ise şu an böyle bir oyun değil tabii ki. Ravenholm dışında o kadar sisli ve karanlık bir havası yoktu oyunun. Ama ilk Beta sürümlerinde aynı Quake gibi karanlık bir hava olmasını istemiş Valve anlaşılan. Oyunda kullanılan motor Source motoru. Ama çok eski bir sürümü. Öyle ki ne fizik var ne de yeni ışıklandırma sistemleri. Sadece çok basit ve temel düzeyde bir fizik var motorda.
Bu haliyle Goldsrc motorunun temel fizik eklenmiş ve daha detaylı dokulara sahip bir versiyonu denebilir. Ki zaten Source motoru baştan yapılmış bir motor değil. Half-Life 2 ilk olarak 1999 yılında geliştirilmeye başlandı. Eee adamların oturup sıfırdan motor yazacak hali yok. Valve'in yazılım geliştirme anlayışına ters düşen bir durum üstelik. Valve baştan bir ürün yapmaktansa olmuş bir ürünü alıp geliştirmeyi tercih eden bir firma. Bu yüzden de Quake motorunu alıp kendi motorlarını yapmışlardır onun kodları ile. Source motorunu da Goldsrc üzerinden geliştirmeye başlıyor 1999 yılından sonra. Motoru yaparken ki amaçları motora yüz mimiği fiziği eklemek ve beraberinde bunu sağlayacak bir fizik motoru eklemekti. Bilen bilir ilk Half-Life'da fizik namına hiçbir şey yoktu. Daha doğrusu 90'larda çıkmış çoğu oyunda fizik diye bir şey yoktu. Olanlarda da çok ilkel düzeyde vardı. Valve işte tam bu noktada devrim yapacak fizik teknolojisi üzerinde çalışmaya başladı. Bitirmeleri ise 2002'yi buldu. Source motoruna ancak 2002 yılında bir fizik motoru ekleyebildiler. Bizim baktığımız sürüm ise 2001 sürümü. Haliyle fizik yok.
Oyunda halen daha Half-Life 1'den kalma SFX'ler olduğunu da fark edebilirsiniz. Yere düşüş sesi bile aynı. Hatta Combine askerleri HECU askerlerinin ses efektlerini kullanıyor. Oyun çok ilkel bir durumda. Sizler ne düşünüyorsunuz bu sürüm hakkında? Açıkçası iyi ki oyun böyle çıkmamış. Karanlık atmosfer fena değil ama Half-Life'a çok yakışmamış bence. Final sürümü her anlamda daha şık ve hoş duruyor.
@hasanmerkit siz ne düşünüyorsunuz hocam? Sizce nasıl bu beta sürümü Half-Life 2'nin?