Rehber Ekran Kartı Birimleri Nedir?

Silicone Android Uygulaması
Shading Unit :
En temel birim, grafik kartı çekirdeği, CPU'dan aldığı birimleri içersindeki paralel hesaplama birimleri ile görüntü çiziliyor, Kısaca 3d yatay/dikey hareket kontrolü, ışık, renk, konum hesaplamasının yapıyor. AMD Streaming MultiProcessor, Nvidia ise CUDA çekirdeği kullanıyor.

Streaming MultiProcessor

1625418415851.png

Çoklu akış işlemcisi anlamına gelmekte, içerisinde paralel hesaplama birimleri ile görüntü oluşmakta, AMD bu işlemcileri tamemen GPU CORE olarak kullanmakta, Nvidia bunları RT çekirdeği ve TPC'leri barındırmak için kullanmakta.

Cuda :

1625418437310.png

CUDA, Nvidia tarafından ortaya konulan, bilgisayarın işlem performansına yüksek oranda katkı yapan bir paralel programlama platformudur. C, C++, C#, Fortran, Java, Python gibi programlama dilleri ile yazılmış algoritmaların GPU yani “grafik işlem birimi” üzerinde çalışmasını sağlayan bir sistem olarak da tanımlanabilir. Shading Unit'in çoklu değil progrmala dillerine uygun hali olarak söylenebilir.

TMU :
1625418479055.png

Texture mapping unit , SU'dan gelen doku kaplamalarını yapan birime denir, önemli bir birimdir. Kendine ait Texture L1 Cache önbelleği bulunur.

TPC :
1625418665776.png

Bir SM,TMU,ROP , SFU ve RT birimini içeren, kaplama ve işleme kümesidir.

GPC :
1625418676125.png


GPC, tüm çekirdekleri barındıran ( IMC,PCI-E,L2-L3 ve SLI hariç) bir kümedir.

Compute Unit :
1625418711110.png

TPC gibi bir Doku akışı ve işleme kümesinin adıdır, AMD kullanmaktadır.

WGP :
1625418741008.png

GPC gibi fakat 2 Compute Unit tarafından oluşmuştur, IMC,PCI-E,L2-L3 ve SLI hariç tüm birimler içindedir.

SMU :
1625418758734.png

Bir CUDA çekirdeğini çalıştıran, çok akışlı grafik işlemcidir, OpenCL'de CU olarak da geçebilir, aslında bir SMU CUDA çekirdeğidir.
SFU :
Özel aşkın GPU birimleridir, daha detaylı anlamak için ; https://stackoverflow.com/questions...-sfus-for-the-kepler-archit/20476755#20476755

Bende pek anlamadım, :)

ROP :
1625418836768.png

GPC (L2 Cache ve Memory controller hariç tüm birimler bunun içerisinde, TMU,SMU,TPC,FP32 örnek verilebilir) tarafından oluşturulan görüntünün son halini VRAM'e yollayan ve grafik kalitesini arttıracak işlemleri gerçekleştiren bir ünite.

Ray Traycing X :

1625418860300.png

Nvidia kanadına ışın izlemeye yarayan çekirdeklerdir, TMU ve SMU gelen dokular ve paralel işlenen görüntü, yapaz zeka ile DirectX moturuna ardından erkanımıza gelir.
RAY Acceletor :

1625418873920.png

AMD için kullanılan Işın izleme çekirdekleri, ışık hızlandırıcı.
Tensor Core :
1625418890711.png


Işın izlemede kaybedilen performansı geri kazandırmak için sadece NVİDA özelinde kullanılan bir çekirdekir, DLSS adında aktif edilir. Render çözürbnülüğünü yapay zeka ile düşürüp, yapay zeka ile sanal pikseller oluşturur böylece performans artar.


L1,L2 ve L3 gibi önbelleklere gerek yok, onlar çekirdek değil onlar için REMAKE rehberimiz bulunmakta.

Her bir SMU içerisinde ; INT32,FP16,FP64 bulunur, eğer varsa SFU ve Tensor çekirdeği bunlara eşlik eder.

 

Bu içeriği görüntüleyen kullanıcılar

Silicone Makale

Yeni konular

Silicone YouTube

Top