Herkese merhaba, bu konumda Volkswagen Golf'ün 5. jenerasyonu olan MK5'i inceleyeceğim. Forumda otomobil konularına merak olduğunu görünce ben de bizim aracın incelemesini yapayım dedim, ilgi görürse arkadaşlarıma da aynı incelemeleri yapmalarını rica edeceğim.
Her neyse, araç bizim şahsi aracımız, yaklaşık 8 aydır kullanmaktayız.
İncelemede aracın şurasında şu göz var, farları şöyle vb. şeyler söylemek yerine fotoğraflarını ekleyip daha çok teknik özelliklerinden ve deneyimlerimden bahsedeceğim.
Her neyse, araç bizim şahsi aracımız, yaklaşık 8 aydır kullanmaktayız.
İncelemede aracın şurasında şu göz var, farları şöyle vb. şeyler söylemek yerine fotoğraflarını ekleyip daha çok teknik özelliklerinden ve deneyimlerimden bahsedeceğim.
Golf nedir ne değildir diye ufaktan bir tarihine bakacak olursak; Volkswagen Golf, Volkswagen'in C Hatchback segmentindeki, Volkswagen'i batmaktan kurtaran model olarak da bilinir. Üretim başlangıcı 1976 tarihine kadar dayanıyor. Satış rekorları kıran bu modelin 5. jenerasyonuyla karşı karşıyayız. MK5, ortalığı kasıp kavuran hatta ülkemizde efsane kasa olarak da geçen MK4'ten sonra biraz sönük kalsa da yenilikçi tasarımıyla yine göz önünde bulunmayı başardı.
Öncelikle motor seçeneklerine gelelim. Ülkemizde benzinli olarak 1.4 TSI, 1.6, 1.6 FSI, 2.0 FSi, 2.0 TFSI (GTI) motor seçenekleri bulunmakta. Dizel olarak ise 1.9 ve 2.0 litre hacimlerinde Turbodizel motor seçenekleri var. Bizim aracımız LPG'ye uyumlu, hitler motor olarak geçen 1.6 atmosferik motor.
Motorun teknik özellikleri şu şekilde;
Motorun teknik özellikleri şu şekilde;
Yakıt Tipi | Benzinli |
Enjeksiyon Sistemi | Çok noktalı enjeksiyon (MPI) |
Bore&Stroke çapları | 81.0 x 77.4 mm 3.19 x 3.03 inç |
(Valf, Valve) Supap sayısı | 8 |
Motor hacmi | 1595cm3 veya 1.6L |
Silindir sayısı | 4 |
Silindir pozisyonu | Sıralı |
Valf yapısı | OHC (SOHC) |
Beygir gücü | 102HP @ 5600 RPM |
Tork | 148 Nm @ 3800 RPM |
Yakıt tüketimi | Şehir içi 9.9, Şehir dışı 5.6, Ortalama 7.2L/100km |
Motorun teknik özellikleri yukarıda belirttiğim gibi. Kısaca sıralı 4 silindir, üstten tek eksantrikli, 1.6 litrelik 8 valfli bir motor. Alışılagelmişin aksine 16 valf yerine 8 valf bulunuyor. Bu motorun en büyük handikaplarından biri de bu.
Şanzıman
Aracın şanzımanı 5 ileri manuel bir şanzıman. Açıkçası araç 6. vitesi istiyor. 120 gibi hızlarda 3000-3500 RPM aralığında başınız şişe şişe gitmek pek zevkli olmuyor.
Benzinlilerde sadece 1.6 atmosferik motorda 5 ileri şanzıman var, 1.6 FSI dahil diğer tüm benzinlilerde 6 ileri manuel şanzıman var.
Bunun yanında ZF'nin 6 ileri Tiptronic bir şanzımanı ve 6 ileri ıslak kavrama bir DSG seçeneği var.
Benzinlilerde sadece 1.6 atmosferik motorda 5 ileri şanzıman var, 1.6 FSI dahil diğer tüm benzinlilerde 6 ileri manuel şanzıman var.
Bunun yanında ZF'nin 6 ileri Tiptronic bir şanzımanı ve 6 ileri ıslak kavrama bir DSG seçeneği var.
Performans&Yakıt Tüketimi
Öncelikle yakıt tüketiminin fabrika verileriyle alakası bile yok. Şehir dışında babam genellikle çok yüksek devir ve hızlarda kullanıp aracı yorduğu için sağlıklı bir değer veremeyeceğim. Ancak şehir içinde araç İstanbul'un dur-kalk trafiğine her gün maruz kalıyor ve ortalama 11-13 litre aralığında yakıyor. Karlı havalarda 14.5 litre bile gördüğümüz oldu. Yaz aylarında ise 10.5-11 litre gibi sayılara düşülebiliyor.
Performans ise araçtan ne beklediğinize bağlı. Biz şahsen sürekli 2.0 litrelik japon atmosferik makineler kullandığımız için bizi hiç tatmin etmedi başlarda. Tabii aracın 1.6 litrelik 100 beygir gücünde bir motor olduğunu düşününce hiç fena değil denebilir, yeni nesil düşük hacimli turbo motorlar kadar olmasa da çekişi güzel. Ara hızlanmalar fena değil. Ama sollama yaparken güven vermiyor pek araç.
0-100'ü dolu bagaj ve araç içinde 75-80 kiloluk iki kişiyle birlikte 11.8 saniye. Fabrika verisinin de 11.4 olduğunu düşünürsek bu ağırlıkta ve hafif yorulmuş bir motor için oldukça iyi bir değer olduğunu düşünüyorum.
Top Speed olarak 195 görebildik maksimum kadranda. 170'den sonra kağnı gibi gidiyor araç.
Ayrıca belirtmek gerekiyor, Jetta, A4 ve Passat'larda kesinlikle bu motor tercih edilmemeli, arkadan itseniz daha hızlı yürür araç öyle söyleyeyim.
Ama sonuç olarak yaktığı kadar gitmiyor. "Az yakar çok kaçar" lafına tepki olarak doğmuş bir araç.
Performans ise araçtan ne beklediğinize bağlı. Biz şahsen sürekli 2.0 litrelik japon atmosferik makineler kullandığımız için bizi hiç tatmin etmedi başlarda. Tabii aracın 1.6 litrelik 100 beygir gücünde bir motor olduğunu düşününce hiç fena değil denebilir, yeni nesil düşük hacimli turbo motorlar kadar olmasa da çekişi güzel. Ara hızlanmalar fena değil. Ama sollama yaparken güven vermiyor pek araç.
0-100'ü dolu bagaj ve araç içinde 75-80 kiloluk iki kişiyle birlikte 11.8 saniye. Fabrika verisinin de 11.4 olduğunu düşünürsek bu ağırlıkta ve hafif yorulmuş bir motor için oldukça iyi bir değer olduğunu düşünüyorum.
Top Speed olarak 195 görebildik maksimum kadranda. 170'den sonra kağnı gibi gidiyor araç.
Ayrıca belirtmek gerekiyor, Jetta, A4 ve Passat'larda kesinlikle bu motor tercih edilmemeli, arkadan itseniz daha hızlı yürür araç öyle söyleyeyim.
Ama sonuç olarak yaktığı kadar gitmiyor. "Az yakar çok kaçar" lafına tepki olarak doğmuş bir araç.
Konfor
Golf MK5 şimdiye kadar bindiğimiz en konforlu araçtı. Aracın süspansiyon sistemini de oldukça beğendiğimi söyleyebilirim. Ön ve arka bağımsız süspansiyon, araç virajlara girişlerde ve yol tutuşu olarak çok iyi. Oldukça yumuşak süspansiyonları var. Kasislerden geçerken, kötü yollarda vs. çok iyi hissettiriyor.
Elektrik destekli hidrolik bir direksiyona sahip. Çok yumuşak, rahat bir direksiyonu var. Debriyaj ve vites geçişleri de yine çok iyi. Koltuklar rahat, arka taraf diz ve baş mesafesi konusunda bizi hiç üzmedi şimdiye kadar. Rahatlık konusunda şikayet edebileceğim tek şey kol dayama yok arabada. Hani maliyeti yüksek desen değil. Neden koymazlar, merak ediyorum. Comfortline ve daha üst paketlerde arkada da olmak üzere kol dayama geliyor ama yine de büyük bir eksi bence. Yalıtım olarak ise fena değil. 140'tan sonra rüzgar ve yol sesi artıyor, ama basınçtan kulağınızı tıkayacak kadar rahatsız etmiyor hiçbir zaman.
Elektrik destekli hidrolik bir direksiyona sahip. Çok yumuşak, rahat bir direksiyonu var. Debriyaj ve vites geçişleri de yine çok iyi. Koltuklar rahat, arka taraf diz ve baş mesafesi konusunda bizi hiç üzmedi şimdiye kadar. Rahatlık konusunda şikayet edebileceğim tek şey kol dayama yok arabada. Hani maliyeti yüksek desen değil. Neden koymazlar, merak ediyorum. Comfortline ve daha üst paketlerde arkada da olmak üzere kol dayama geliyor ama yine de büyük bir eksi bence. Yalıtım olarak ise fena değil. 140'tan sonra rüzgar ve yol sesi artıyor, ama basınçtan kulağınızı tıkayacak kadar rahatsız etmiyor hiçbir zaman.
Donanım Özellikleri
Biraz da aracın "olmayan" donanım özelliklerinden bahsedeyim.
6 hava yastığı (Bazı yerlerde 10 olarak geçse de 6'dır, bazıları her airbag yazan yeri hava yastığı saydığı için 10 diyorlar)
Klasik Volkswagen Multimedya sistemi
4 Cam Otomatik
Elektrikli ve ısıtmalı aynalar
ABS, ASR, ESP, EBD
Elektrik destekli Hidrolik Fonksiyonel direksiyon (Yükseklik ve derinlik ayarlı)
Otomatik kararan dikiz aynası
Elektronik diferansiyel kilidi
Bu özelliklerden bazıları opsiyonel özellik. Dediğim gibi, Primeline en boş donanım paketi. Üst modeller bayağı dolu özellik açısından. Merak ediyorsanız "Golf MK5 donanım özellikleri" yazar diğer paketlerde ne bulunuyor bakarsınız. Yol bilgisayarı, yağmur ve far sensörü, hız sabitleyici vb. özellikler var.
6 hava yastığı (Bazı yerlerde 10 olarak geçse de 6'dır, bazıları her airbag yazan yeri hava yastığı saydığı için 10 diyorlar)
Klasik Volkswagen Multimedya sistemi
4 Cam Otomatik
Elektrikli ve ısıtmalı aynalar
ABS, ASR, ESP, EBD
Elektrik destekli Hidrolik Fonksiyonel direksiyon (Yükseklik ve derinlik ayarlı)
Otomatik kararan dikiz aynası
Elektronik diferansiyel kilidi
Bu özelliklerden bazıları opsiyonel özellik. Dediğim gibi, Primeline en boş donanım paketi. Üst modeller bayağı dolu özellik açısından. Merak ediyorsanız "Golf MK5 donanım özellikleri" yazar diğer paketlerde ne bulunuyor bakarsınız. Yol bilgisayarı, yağmur ve far sensörü, hız sabitleyici vb. özellikler var.
Bir başlık altına sığdıramadığım araç hakkında ufak ufak diğer bilgiler
• Yakıt deposu 55 litre.
• Bagaj hacmi 350 litre.
• Aracın ağırlığı 1208 KG.
• Önden çekiş.
• Lastik ebatları 195/65/R15 normalde, şu an 205/55/16 ebatlarında Continental EcoContact 6 lastikler ve Golf MK7 jantları takılı.
Aracın sonradan yapılmış ekstra özellikleri
• Batman hayalet ayna kapakları
• Spoiler
• Android multimedya sistemi
• Park sensörü
• 16" VW Golf VII Comfortline Jantları
• Skyline Stop
Bunun dışında araç eğer elimizde bir süre daha kalırsa yapmak istediğim bazı şeyler daha var.
• Bagaj hacmi 350 litre.
• Aracın ağırlığı 1208 KG.
• Önden çekiş.
• Lastik ebatları 195/65/R15 normalde, şu an 205/55/16 ebatlarında Continental EcoContact 6 lastikler ve Golf MK7 jantları takılı.
Aracın sonradan yapılmış ekstra özellikleri
• Batman hayalet ayna kapakları
• Spoiler
• Android multimedya sistemi
• Park sensörü
• 16" VW Golf VII Comfortline Jantları
• Skyline Stop
Bunun dışında araç eğer elimizde bir süre daha kalırsa yapmak istediğim bazı şeyler daha var.
Kronik veya sık yaşanan sorunları
• Varsa multimedyasının tuşları soyuluyor.
• Kapılardaki tutamakların üstü soyuluyor.
• Kapı döşemeleri sarkabiliyor.
• Arka silecek motoru bozulabiliyor.
• Ön farlar sararıyor. Bunu biz far temizlemeciye temizletip çözdük, 100 liralık bir iş.
• İkinci el modellerinin neredeyse tamamında yağ kaçağına rastlarsınız.
• Kapılardaki tutamakların üstü soyuluyor.
• Kapı döşemeleri sarkabiliyor.
• Arka silecek motoru bozulabiliyor.
• Ön farlar sararıyor. Bunu biz far temizlemeciye temizletip çözdük, 100 liralık bir iş.
• İkinci el modellerinin neredeyse tamamında yağ kaçağına rastlarsınız.
Araç hakkında son yorumlarım
Öncelikle 1.6 atmosferik motor, gücü ve yakıtı itibariyle LPG olmasa tercih edilecek motor değil asla. Ancak akaryakıt fiyatları şu durumdayken, LPG benzine oranla 2 kat ucuzken LPG'ye tam uyumlu olmayan FSI motorlar karşısında değere biniyor. Ayrıca FSI motora göre daha dayanıklı bir motor olduğu için de, uzun süre kullanayım bana sıkıntı çıkarmasın, yakıtı çok da önemli değil diyenler için de güzel bir seçenek. Ayrıca kesinlikle alınacaksa Comfortline ve üstü paketler alınmalı, Primeline gibi bir donanımı asla tavsiye etmiyorum. Bunu tüm VW araçlar için söylüyorum, VW'nin Trendline, Baseline ve Primeline gibi donanımları aşırı boştur, mümkün olduğunca Comfortline++ paketler tercih edilmeli.
Sonuç olarak, Golf her zaman segmentinin en iyi araçlarından biri olmuştur, yine bulunduğu fiyat skalasında en iyi C Hatchback olduğunu düşünüyorum.
Araç hakkında merak ettiğiniz bir şey varsa sorun, cevaplarım. Okuduğunuz için teşekkürler.
Sonuç olarak, Golf her zaman segmentinin en iyi araçlarından biri olmuştur, yine bulunduğu fiyat skalasında en iyi C Hatchback olduğunu düşünüyorum.
Araç hakkında merak ettiğiniz bir şey varsa sorun, cevaplarım. Okuduğunuz için teşekkürler.